Kimlik Kartları İle İlgili Duyuru
​      Kaymakamlığımıza ve Nüfus Müdürlüğümüze intikal eden bilgilerden "mevcut nüfus cüzdanı " nın geçerlilik ve değiştirme süresi ile ilgili olarak tereddütlerin olduğu anlaşılmıştır.
     Bilindiği üzere Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı yaygınlaştırma uygulamasına ülke genelinde 02.01.2017 tarihinden itibaren başlanmıştır. Bu çalışmanın 3 ila 3,5 yıl içerisinde tamamlanması öngörülmektedir. Bu itibarla kişilerin elinde varolan nüfus cüzdanları,​ değiştirilmesini zorunlu kılan haller dışında(kayıp, resimsiz, soğuk damgası ve resmi mühürü okunmayan veya kaplaması açılmış) yenisi ile değiştirilinceye kadar geçerlidir.​
     Diğer taraftan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı uygulamalarında doğum, kayıp veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda, yeni kart düzenleninceye kadar Geçici Kimlik Belgesi düzenlenmekte ve belgenin Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS) üzerinden doğruluğu da kontrol edilebilmektedir.
 
      Bu kapsamda;
      Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Vatandaşımıza Ne Sağlayacak?
 
  1. Yüksek Güvenlik Özellikleri Sayesinde Daha Güvenli Bir Yaşam
  2. Kimlik Sahteciliğinin Önlenmesi
  3. Kimlik Doğrulamada İşlem Kolaylığı
  4. Taşıma Kolaylığı
  5. Uzun Süre Kullanım
  6. Bir Çok E-Devlet Uygulamasıyla Entegrasyon İmkanı
 
​      Yeni kimlik kartları teslim alınıncaya kadar yukarıda belirtilen nedenlerle düzenlenen Geçici Kimlik Belgesi vatandaşlarımızın iş ve işlemlerinin yürütülmesinde geçerli olduğu ve Yeni Kimlik Kartı başvurusunda bulunacak vatandaşımızın aşağıda açıklanan bilgiler ışığında yapılması gerekenlerin bilinmesi  hususu kamuoyuna duyurulur.
 
 
                                                                                                                                                      T.C. DİNAR KAYMAKAMLIĞI
                                                                     İlçe Nüfus Müdürlüğü
 
     Ayrıca;
* Randevu almak için https://randevu.nvi.gov.tr/ adresine başvurabilir, yada Alo 199 numaralı çağrı merkezini arayabilirsiniz.
*Randevu alanların ayrıca başvuru sırasında sıramatikten de sıra numarası alması gerekmektedir. Sıramatik, randevulu vatandaşlarımıza randevu saatine uygun olarak öncelik vermektedir.​
* Başvuru için nüfus cüzdanı veya tanıtıcı kimlik belgesi ve 15 yaşından büyükler için son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf istenmektedir. Ayrıca başvuru sırasında kanuni süresi içerisinde yapılan doğum bildirimleri hariç her kimlik kartı için 22.50 TL değerli kağıt ücreti tahsil edilmektedir.
* Kimlik kartınızın hangi aşamada olduğunu internet üzerinden veya çağrı merkezinden takip edebilirsiniz.
* Kimlik kartınız hazırlanarak, başvuru sırasında belirttiğiniz adrese PTT kargo ile teslim edilecektir.
* Başvurunuz sırasında kapalı bir zarf içerisinde verilen kimlik doğrulama amacı ile kullanılacak olan PIN şifrenizi, güvenliğiniz açısından kimlik kartınızı teslim aldıktan sonra nüfus müdürlüklerinde bulunan kioskları kullanarak değiştirebilirsiniz.
* Kimlik kartınızı kaybetmeniz halinde Alo 199 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bildirmeniz ve en kısa sürede nüfus müdürlüğüne yeni kimlik kartı başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.
 
İSAY2 Galeri